Food

Cura de detoxifiere de vară

Share pe Facebook

Dacă vă plac legumele şi fructele, atunci nu vă va fi deloc greu să ţineţi o dietă de detoxifiere de vară, care se bazează pe legume şi fructe bogate în antioxidanţi, vitamine şi minerale ce îmbunătăţesc digestia şi nu modifică aciditatea gastrică.

Partea bună este că le poţi găsi oriunde, fiind sezonul lor, şi că le poţi folosi în combinaţii care nu necesită mare bătaie de cap. O astfel de cură de detoxifiere de vară durează, cel mai adesea, o săptămână, timp în care se renunţă la făină, lactate, zahăr şi produse procesate, introducându-se legumele şi fructele proapsete.

Foto: iStock

Tipsuri pentru cura de detoxifiere de vară

Bea multe sucuri, de preferinţă verizi (până la 2 litri pe zi)! Organismul le asimilează uşor, nutrienţii lor intră rapid în sânge şi scot toxinele: măcriş, spanac, pătlagină, sfeclă, păpădie, varză etc. combinate cu mere, rădăcinoase sau lăstari (niciodată cu fructe căci ar afecta digestia)

Mănâncă pepene verde! Este bogat în vitaminele B1 si B6, magneziu şi potasiu şi conţine unii dintre cei mai puternici antioxidanţi

Mergi la culcare mai devreme de ora 24.00! Dacă te gândeşti că detoxifierea ficatului începe pe la ora 22.30, înţelegi de ce e bine să mergi la somn cât mai repede, neratând astfel cele mai importante etape ale detoxifierii

Fă sport! Deşi în timpul curelor de detoxifiere nu este indicat sportul excesiv, este bine să nu renunţaţi la mişcare, mai ales cea în aer liber care oxigenează creierul şi te umple de energie

Nu există un tipar universal în ceea ce priveşte dieta de detoxifiere de vară, însă aproape toate variaţiile pe această temă cuprind: o zi de tecere de la regimul obişnuit de hrană la cel de detoxifiere (aceasta este ziua 1 în care se renunţă la zahăr, făinoase, cartofi, orez, carne, ouă, ulei etc. şi se cosnumă supe sau ciorbe, iaurt, lapte, legume preparate sau crude); zilele 2,3, 4, în care poţi consuma doar legume crude combinate câte trei la fiecare masă (cu excepţia celor acide precum roşii, ceapă, varză, conopida, gulie), apă, busuioc, mărar, pătrunjel, cimbru, ţelină pe post de condimente în loc de sare, ulei, piper, oţet); ziua 5 (care va fi identică cu ziua 1, în care faci trecerea spre regimul obişnuit).

Dacă vrei totuşi să urmezi o dietă ca la carte, intră pe site-ul (doctoroz.com) al lui Mehmet Cengiz Öz, chirurg cardiotoracic turco-american, cunoscut mai ales cu numele Dr. Öz, şi vei găsi ceea ce cauţi!
 

viewscnt

Articole recomandate