Interviuri

Din cabinetul psihologului la psihoterapia online. Dr. Mihai Bran, fondatorul primei platforme de psihoterapie online

Share pe Facebook

În urmă cu câţiva ani exista o reticenţă destul de mare în a apela la serviciile unui psiholog sau ale unui psihiatru. Cine făcea asta şi îşi asuma, primea o etichetă nu tocmai prietenoasă şi pozitivă. Deja în 2018 este normal ca atunci când simţim nevoia, când avem o problemă, când ceva ne macină, să încercăm să ne tratăm la un specialist. Însă nu mereu ne este la îndemână acest lucru. Fie că nu avem timp, fie că nu putem aştepta să ne programăm, chiar fie că nu vrem să fim văzuţi intrând sau ieşind din cabinetul unui specialist. Statele europene şi SUA, au găsit de mult soluţia, iar pe acest model, un tânăr medic psihiatru român a fondat prima platformă de psihoterapie online, AtlasHelp.ro. Dar nu este doar pentru cei care au nevoie de un psihiatru, este pentru toţi cei care au nevoie de consultanţă, fie că vorbim de dezvoltare personală, parenting sau coaching.

Ce înseamnă AtlasHelp.ro, cui se adresează şi cum este primită pe piaţa din România, am aflat de la Dr. Mihai Bran, co fondatorul aceastui proiect.

Ce înseamnă Atlas Help? Ce servicii puneţi la dispoziţie exact?

AtlasHelp.net este prima platformă online care oferă servicii de psihoterapie, dezvoltare personală, parenting şi coaching fără să fie necesară interacţiunea fizică între client şi specialist. Există mai multe căi prin care clientul care are nevoie de consiliere sau psihoterapie pe probleme ce ţin de gestionarea unor probleme personale, de cuplu sau de creşterea copiilor accesează un specialist Atlas. După ce îşi face cont pe AtlasHelp.net poate să beneficieze de şedinţe prin videocall/ voicecall, prin chat direct de pe aplicaţia de telefon, tabletă sau computer sau poate chiar să rezerve un interval orar pentru a merge în cabinetul fizic al specialistului şi să aibă parte de consiliere în mod tradiţional. Însă, majoritatea utilizatorilor preferă să treacă peste interacţiunea directă, fizică cu specialistul, acesta fiind avantajul major al platformei şi anume că reduce timpul investit pe drum. Asta pe lângă faptul că păstrează confortul mediului familiar sau relaxant ales de client. Am avut şedinţe care s-au desfăşurat în parc, acasa, la birou sau în maşină între două întâlniri.

De unde această idee?

În urmă cu ceva timp am dezvoltat platforma depresiv.ro, proiect care m-a făcut să înţeleg atât imensa nevoie a românilor de informaţii corecte şi verificate, cât şi nevoia lor de a interacţiona cu specialişti verificaţi şi certificaţi care să fie mai aproape de ei de fiecare dată când au nevoie. În cazul şedinţelor clasice de psihoterapie persistă o rigoare a programărilor şi a mediului din cabinet care dispare când clienţii accesează platforma Atlas pentru că le facilitează accesul la specialist. De exemplu, în cazul atacurilor de panică, clienţii au nevoie de specialist chiar în mijlocul unei crize, iar acest lucru se întâmplă cu uşurinţă în online, pe când în offline trebuie să aştepţi şi să îţi faci programare.

Un bun exemplu este consilierea prin chat care, de exemplu în SUA, are mare succes în rândul persoanelor tinere pentru care chatting-ul este deja o activitate preferată. Prin această platformă am credinţa că putem să fim constant alături de clienţii noştri şi că îi putem ajuta să aibă o viaţă mai fericită, sănătoasă şi armonioasă.

În afară ştiu că există astfel de platforme. La noi mai sunt?

În Romania AtlasHelp.net este prima platforma de psihoterapie online şi singura dedicată acestor servicii. Evident că, la fel ca în cazul altor tipuri de servicii, în afara ţării acestea există de mult şi funcţionează bine, în special în Statele Unite ale Americii.

Sunteţi pasionat de online?

Sunt pasionat de inovaţie în medicină, în special în sănătate mintală deoarece consider că se poate vorbi despre o recuperare mai rapidă şi de lungă durată a oamenilor care au nevoie de terapie cu un mix de metode şi inovaţie. De altfel, împreună cu o echipă de profesionişti de top din România am fondat un ONG care promovează folosirea tehnologiilor moderne în practica medicală.

De ce ar apela un pacient la Atlas Help? De ce consultaţii online?

În primul rând pentru că e facil. Pentru că suntem la un click distanţă de ei şi pentru că suntem drumul cel mai scurt către rezolvarea problemelor lor, chiar dacă ei sunt în România sau trăiesc şi muncesc în afara ţării. Bineînţeles că vorbim şi de alte avantaje: accesabilitate 24/7, eficienţă, siguranţa plăţilor, intimitate şi confort.

Care sunt specialiştii verificaţi pe care îi puneţi la dispoziţia pacienţilor/oamenilor care au nevoie de consiliere?

În acest moment avem pe platformă disponibili peste 160 specialişti: psihologi, psihoterapeuţi, coach, specialişti în parenting sau consilieri de nutriţie.

Serviciile sunt disponibile la orice oră? (dacă am nevoie de consiliere în parenting la 9 seara, pot apela la Atlas?)

Da, cu siguranţă veţi găsi un specialist disponibil care să stea de vorba cu dumneavoastră şi cu care puteţi împărtăşi ce vă preocupă. Am conceput platforma astfel încât după ce vă faceţi cont şi completaţi câteva date, platforma înţelege care este tipul de problemă care vă preocupă şi vă returnează o serie de rezultate ale specialiştilor disponibili pentru dumneavoastră din care să alegeţi. Ora la care se accesează platforma nu este un impediment- am avut sesiuni în platformă inclusiv în noaptea de Revelion, ceea ce dovedeşte încă o dată utilitatea acestei noi metode de terapie.

Care sunt tarifele? Mai mari sau mai mici decât la cabinetele offline?

Tariful unei şedinţe începe de la 100 de lei, în funcţie de domeniul ales şi de specialistul abordat. În plus, prima şedinţă de evaluare este gratuită şi dispunem de o serie de sisteme de discount şi de fidelizare astfel încât clienţii care au nevoie de terapie să nu găsească un obstacol în costuri. Avem, de asemenea, şi o politică de refund în cazul în care există o nemulţumire sau probleme în timpul sesiunii de terapie.

Care este profilul celor care apelează la Atlas Help? Există piaţă în România pentru astfel de servicii?

Nu cred că există un profil specific al utilizatorului de servicii Atlas. Oricare dintre noi poate avea la un moment dat nevoie de consiliere specializată pentru a depăşi o perioadă mai dificilă din viaţă şi aici mă refer în special la probleme emoţionale, stres la locul de muncă, dificultăţi de relaţionare, probleme de cuplu, probleme cu copiii. În plus acum aproape orice persoană deţine un smartphone şi astfel accesul la serviciile oferite de specialiştii noştri este la îndemână, de oriunde şi oricând.

Aproximativ 5% dintre români suferă de depresie, dar în realitate numărul lor este mai mare, anxietatea afectează 20% dintre români, iar 25% dintre persoanele tinere au atacuri de panică. Stresul este cauza numărul 1 de absenteism de la job, mai ales în companiile mari. Acestea sunt doar primele cele mai importante şi serioase afecţiuni psiho-emoţionale, însă numărul celor care au nevoie de consiliere este mult mai mare.

Numărul divorţurilor care lasă în urmă o traumă unei femei, unui bărbat sau unui copil este în continuă creştere. Bullying-ul şi abuzurile de tot felul asupra copiilor sunt în creştere. Şi putem continua... Sigur că există piaţă în România, aşa cum există peste tot. Eu cred că putem ajuta toţi aceşti oameni să aibă acces facil la specialişti competenţi care să-i asiste să îşi depăşească problemele şi să se bucure de viaţă. 

viewscnt

atlashelp, mihai brad

Articole recomandate