Interviuri

La pas prin UNTOLD – The World Capital of Night and Magic

Share pe Facebook

De doi ani încoace mi se întâmplă să petrec „ca la douăzeci de ani”, vorba cântecului. Şi nu de party, dans şi bunădispoziţie este vorba, că aşa ne e felul, doar să zică cineva „dans”, că întrebăm doar „unde” şi „când”. Restul sunt doar detalii.

Dacă în 2016 am bifat doar ediţia a doua a mirajului „UNTOLD”, în 2017 am râvnit şi i-am adăugat şi proaspătul produs al inventivilor creatori: „ NEVERSEA” – varianta de „plajă” care nu a dezamăgit.

A-i prinde însă la „înghesuială” pe fondatorii şi cei care se joacă deja în ce de-al patrulea capitol cu minţile, urechile şi inimile noastre şi a-i putea lua la întrebări a fost o aventură. Nu vă grăbiţi să îi bănuiţi de vreo aroganţă care să impună distanţa (faima nu i-a „pângărit”). Sunt doar atât de ocupaţi şi de preocupaţi, încât atunci când i-am avut pe doi dintre ei în faţă (UNTOLD înseamnă Bogdan Buta, Bogdan Rădulescu şi Edy Chereji), ei bine, mi-aş fi acordat „modestă” o medalie de perseverenţă.

Bogdan Rădulescu şi Edy Chereji mi-au părut o combinaţie savuroasă de calm ardelenesc şi umor fin, printre care s-a insinuat genul acela de complicitate pe care doar doi vechi prieteni o pot avea. Ce-a ieşit, sau mai bine spus ce le-a ieşit, poftiţi şi citiţi:

Ce aţi făcut înainte de “UNTOLD” (profesional vorbind)?

Edy Chereji: Timp de 6 ani am fost “Marketing Manager” şi am făcut parte din echipa de management a celui mai important lanţ de mall-uri din ţară. În decursul celor 6 ani am colaborat pe diverse proiecte şi cu Bogdan Buta, iar in anul 2013 am decis să iau calea antreprenoriatului.

Aşa a luat nastere “THE PLAN”- o agenţie care îşi dorea să unească oameni cu experienţă în domeniul marketingului şi comunicării şi să ofere servicii integrate diferite de abordarea clasică a unei agenţii de publicitate ( să ofere posibilitatea de externalizare a serviciului de markcomm).

Aceeaşi perioadă a coincis cu perioada în care Bogdan schiţa cel mai ambiţios proiect al său – “UNTOLD”. Atras de viziunea lui Bogdan Buta cât şi de idea de a construi de la zero un brand sută la sută românesc, am raspuns prezent la invitaţia lui Bogdan şi am pus la bătaie toate resursele.

Bogdan Rădulescu: Sales, sales, sales! Sunt pasionat de asta şi am început, fără să imi dau seama, de la 19 ani în real estate împreună cu părinţii mei, am mai avut la 20 de ani un scurt episod în domeniul asigurărilor. La 21 de ani am cumpărat o franciză de advertising neconvenţional din Spania şi am început pe cont propriu dezvoltarea business-ului la Cluj. Timing-ul de debut ca şi antreprenor a fost extrem de prost ales, 2009 - criza financiară, în plină tăiere a bugetelor de marketing iar produsul meu era în categoria ''nice to have'', prin urmare am spus stop dupa 1 an . La 23 de ani am început să lucrez într-o  agenţie de advertising unde aveau nevoie de un om pe New Business. În 2015 am luat drumul antreprenoriatului şi am hotărât să mă poziţionez ca şi specialist în atragerea şi gestionarea brand-urilor în evenimente. Când a apărut ocazia colaborării cu proiectul “Cluj 2015, European Capital of Youth”, l-am cunoscut pe Bogdan care atunci îşi cauta oameni alături de care să îşi materializeze visul – “UNTOLD”.  Din acel punct am început să facem oamenii fericiţi împreună :).

Ce aţi face dacă nu ar fi “Untold”? – În ce job / proiect credeţi că v-aţi regăsi?

Edy Chereji: Probabil dacă nu ar mai fi UNTOLD, aş inventa un alt produs de entertainment. Mi-ar plăcea ca la un moment dat să am timp să mă dedic şi pasiunii mele pentru artele marţiale şi să-mi deschid un dojo în care să iniţiez copiii în lumea niponă aşa cum am fost şi eu iniţiat când aveam 12 ani. 

Edy Chereji

Bogdan Rădulescu: Având în vedere că pot să vând de la terenuri extravilane până la evenimente cred că nu mi-ar fi foarte greu să îmi ocup timpul cu ceva :)). Îmi place să gândesc pozitiv, evident că există întotdeauna planul b, c, d pentru că sunt un tip pragmatic şi cu picioarele pe pământ.

Numiţi 3 preocupări din viaţa voastră care ies din sfera festivalului şi organizării acestuia.

Edy Chereji: sportul, cultura niponă şi muzica, nu doar în idea de a o asculta ci şi de a o cânta.

Bogdan Rădulescu: Iubita mea, familia şi prietenii.

Care este piesa care ar descrie fidel starea voastră din acest moment?

Edy Chereji: “Hall of fame” a celor de la THE SCRIPT. Nu neapărat fiindcă m-ar descrie pe mine, ci pentru mesajul pe care îl transmite, mesaj care ne caracterizează pe noi toţi, cei care am crezut că putem face ceva în România, ceva care să rămână peste ani. 

Bogdan Rădulescu: Florence + The Machine – “What the water gave me”.

Cine este cel mai: încăpăţânat, calm, aventuros dintre voi? (Moment în care voiam să văd cine strigă “hoţul”…)

Edy Chereji: Cred că o caracteristică ce ne-ar descrie pe toţi ar fi “ambiţiosi” şi mai apoi “aventuroşi”, deşi cred că cele două se îmbină foarte bine una cu cealaltă. Dacă e să aleg strict personal dintre cele trei, în rezolvarea unei situaţii aleg calmul.

Bogdan Rădulescu: Cred că fiecare avem câte puţin din fiecare, altfel nu ajungeam aici. Când toată lumea ne spunea că nu se poate, am fost suficient de încăpăţânaţi încât să demonstrăm că se poate. Atunci când au apărut momentele critice sau situaţiile-limită în care am fost nevoiţi să luăm decizii rapide, ne-a sărit în ajutor calmul ''ardelenesc'' de care se miră toţi colaboratorii şi partenerii noştri.

Evoluţia rapidă a proiectelor noastre sunt influenţate într-o oarecare măsura şi de spiritul aventurier.

Care este primul cuvânt care vă vine în minte cu privire la festival? Dacă ar fi să îl definiţi într-un singur cuvânt…

Edy Chereji: UNIC!

Bogdan Rădulescu: OMFG (vorbitorii de engleză ştiu, pentru restul hai să zicem un “Doamne-Dumnezeul meu”)

Ce artist v-aţi dori cu orice preţ să vină la “Untold” şi încă nu a fost?

Edy Chereji: Sunt mulţi artişti pe care am dori să-i avem în line-up. Personal aş vrea să-i văd în line-up-ul nostru, ori la UNTOLD, ori la NEVERSEA pe “Mumford&Sons”, “Dave Mathews Band” şi desigur, “U2” şi “COLDPLAY”.

Bogdan Rădulescu: Robbie Williams sau Kanye, for the show.

Puteţi da exemplu de o situaţie care v-a pus pe jar înainte sau în timpul festivalului?

Edy Chereji: De cele mai multe ori apar astfel de situaţii pentru că a face evenimente înseamnă şi mult neprevăzut, dar şi când le avem, ne adaptam din mers şi le rezolvam cu echipa.

Bogdan Rădulescu: De regulă avertizările meteo schimbă dinamica destul de mult.

Care a fost cel mai neobişnuit moment care a implicat un fan? Sau cel mai amuzant episod legat de un fan?

Edy Chereji: Am avut un fan care şi-a făcut o pancardă pe care scria “Armin, îmi împrumuţi şi mie 100 de lei?”

Bogdan Rădulescu: M-a abordat un tip la un alt eveniment care a început să îmi arate foarte entuziasmat, pe telefon poze de la UNTOLD cu el şi Armin, iar eu mă gandeam cum a reuşit să ajungă în zona aceea interzisă. Am început să ii pun întrebări ca să îmi dau seama unde a fost breşa de securitate :)).

Care a fost cea mai ciudată listă de cerinţe primită de la un artist?

Edy Chereji: Alege tu între lemurul cerut de Borgore la scenă, consola de jocuri pentru Dimitri Vegas&Like Mike, până la oglinda imensă dorită de Martin Garrix în backstage.

Bogdan Rădulescu: Lemurul cerut de Borgore la scenă. The best!

Bogdan Rădulescu

La final am dat o scurtă, dar edificatoare tură prin cifre şi mi-au împărtăşit câteva informaţii-fulger:

Artişti la prima ediţie UNTOLD: peste 150. Echipa permanentă a festivalului în timpul anului înseamnă 40 de oameni, iar pe măsura ce se apropie festivalul şi în timpul festivalului ne apropiem de 8.000 de oameni.

Cel mai mare staff al unui artist: peste 30 de oameni.

Număr parteneri la prima ediţie: 40 de parteneri

Număr parteneri la ultima: 60 de parteneri

Implicaţia socială a evenimentului: campaniile de “Corporate Social Responsibility”, “Blood Network”, “Transylvania All Inclusive”, “Bac de 10”.

Pregătirile pentru ediţia următoare demarează din momentul în care se termină ediţia precedentă.

Cu fiecare artist în parte se negociază câteva luni.

Cumva intrigată că i-am descoperit pe cei doi atât de normali, tocmai când mă aşteptam să găsesc zgomot şi extravaganţă, mi-am zis că ceva picant, cât de mic, trebuie să-mi servească. Aşa că i-a întrebat dacă au avut vreun antipatic printre artiştii de pe main stage.

Răspunsul? Cât se poate de “cuminte”: “Toţi artiştii sunt simpatici şi încântaţi când ajung la UNTOLD pentru că simt căldura publicului din România, energia pozitivă a fanilor pe care nu o mai întâlnesc nicăieri, la nici un alt festival.

Aşa sunt ei acum, relaxaţi aparent, în lunile în care au atenţia unui lunetist pentru ca nici cea mai mică adiere a vreunui detaliu neluat în calcul să le tulbure reuşita organizării. Am toată încrederea că vor fi gazde bune din nou.

Nu ne rămâne decât să ne dăm întâlnire la Cluj şi să gustăm din “Untold – The world capital of night and magic”. August nu este chiar atât de departe…

Andreea Militaru este Guest Writer pentru LIFE.ro şi dacă esti curios să o cunoşti mai bine, poţi încerca Just Words, platforma pe care continuă să-şi aştearnă gândurile, ideile şi întâmplările.

viewscnt

Articole recomandate